maandag 12 januari 2009

Veel sfeer en samenhorigheid bij 2e Nieuwjaars-Ontmoetingsloop


Afgelopen zaterdag werd voor de 2e keer de Nieuwjaars-Ontmoetingsloop georganiseerd.
Op voorhand was er veel media aandacht. Zo is Bart Treuren uit de loopgroep Hoorn geïnterviewd voor het Noord-Hollands Dagblad. Op zaterdagmorgen was er op radio Noord-Holland aandacht voor de loop. Bovendien is Ralph te Riet een cliënt van de loopgroep uit Alkmaar live gevolgd voor tv Noord-Holland. Ook Marian Niemeijer is geïnterviewd door radio en tv Noord-Holland. Ook vanuit Groningen is er media aandacht geweest van zowel TV Friesland als dagblad de Friesche Courant.

Om 12.00 uur startte vanuit Den Oever 21 deelnemers en vanuit Zurich (Friesland) ongeveer 35 deelnemers. Helaas om verschillende redenen viel de uiteindelijke deelname wat tegen maar dat mocht de sfeer niet drukken, die zat er goed in. Alle gestarte deelnemers hebben vol trots de 15.5 km afgelegd en de finish gehaald. Na afloop was er de vertrouwde lunch in de knusse verwarmde tent. Bijzonder vond ik dat de voorzitter van de raad van bestuur van VNN de gehele dag aanwezig is geweest. Ik hoop dat er volgend jaar ook iemand van de Brijder aanwezig is om de unieke sfeer van deze loop te beleven. Mijn mooiste beloning voor het organiseren van deze loop was een telefoontje van Ralph op zaterdagavond toen ik net thuis was. Hij wilde mij persoonlijk bedanken voor de fantastische loop en gaf aan dat deze loop meer met hem had gedaan dan de Dam tot Damloop. Het feit dat er verschillende stafleden meeliepen was voor hem een heel bijzonder gevoel van saamhorigheid. Dank aan alle collega’s die hebben meegedaan en/of geholpen.

Rest mij nog iedereen alvast uit te nodigen voor de 3e Nieuwjaars-Ontmoetingsloop in 2010.

Gonny van Riessen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten